Betingelser

Betalingsmåte

•Visa og Mastercard
•Paypal
•Vipps

Leveringsmåte

Vi vil bruke Bring. og Posten.

Hente selv bestillingen sin hos Tropisk Gartneri, etter avtale tid med oss.
Henting av bestilling sin må gjøres innen 10 dager.
Vi vil ikke holde bestillingen mer enn 10 dager, hvis inget annet er avtalet
Vi vil ikke returnere noen penger hvis henting av bestilling ikke skjer innen 10 dager.

VILKÅR FOR BRUK
Emballasje kostnader kan komme i tillegg.
Hvis ikke uthentet pakke på postkontoret, vil dere bli belastet med 350 Nkr.
Vi sender planter kun Måndager og Tirsdager
Hente selv bestillingen sin hos Tropisk Gartneri, etter avtale tid med oss.
Henting av bestilling sin må gjøres innen 10 dager.
Vi vil ikke holde bestillingen mer enn 10 dager
Vi vil ikke returnere noen penger hvis henting av bestilling ikke skjer innen 10 dager.

Vi forbeholder oss retten til å endre våre vilkår for bruk etter eget skjønn. Vi
anbefaler derfor at du ser over vilkårene jevnlig.

RETURPOLICY
Vennligst kontakt Tropisk Gartneri før retur av varer.

Du kan returnere produktet innen 30 dager etter levering. Produktet må være i
ubrukt. Hvis produktet er ødelagt eller brukt kan det ikke refunderes. Husk å
inkludere kontaktinformasjon med returen. Hvis det er mulig, må du oppgi et
sporingsnummer og en kort beskrivelse av saken.

Tropisk Gartneri anbefaler at du får kvittering og sporingsnummer for returen fra
fraktselskapet, siden dette gjør det enklere å følge opp returen. Tropisk Gartneri vil
foreta en tilbakebetaling for godkjente returer. Hvis du har betalt via faktura trenger
vi et bankkontonummer for å overføre pengene tilbake til deg. Den enkleste
løsningen er å sende bankkontonummeret på e-post til oss.

1. VARER SOM IKKE ER GODKJENT FOR RETUR
Flere typer varer kan ikke returneres. Varer med kort holdbarhet som mat, blomster,
aviser eller blader kan ikke returneres. Andre ikke-returnerbare produkter er:
Gavekort, noen produkter innenfor kategorien helse og personlig pleie.

2. FRAKT
For å kunne returnere et produkt krever vi kvittering eller dokumentasjon på kjøp.
Ikke send produktet tilbake til produsenten. Du skal sende produktet til: Tropisk
Gartneri, Brandbu, 2760, Gjærsjøvegen 2, Norway

Du er ansvarlig for å betale for dine egne fraktkostnader for retur av varer.
Fraktkostnadene refunderes ikke. Hvis du mottar en refusjon, vil kostnadene for
returfrakt bli trukket fra tilbakebetalingen. Hvor lang tid det tar før produktet du
bytter
til ankommer avhenger av bosted.

Hvis du sender en vare til en verdi på over 300 Nkr, bør du sende pakken med
sporing eller forsikring. Vi kan ikke garantere for mottak av returvaren.

ANGRERETT
Vi tillater retur i 30 dager. Hvis det er gått mer enn 30 dager siden kjøpet, kan vi
dessverre ikke tilby deg pengene tilbake eller bytte. For å kunne returnere en vare
må varen være ubrukt og i samme tilstand som du mottok den. Den må også være i
original innpakking.

1. PENGENE TILBAKE
Når returen er mottatt og kontrollert, vil vi sende deg en e-post for å informere om
at
vi har mottatt returen. Vi vil også varsle deg om godkjenning eller avvisning av
tilbakebetalingen.

Hvis returen blir godkjent blir tilbakebetaingen behandlet og pengene automatisk
tilbakeført kredittkortet ditt eller annen betalingsmåte i løpet av et gitt antall dager.

2. DELVIS TILBAKEBETALING
I enkelte situasjoner vil kun deler av kjøpsbeløpet blir tilbakebetaling, dette gjelder
blant annet bøker med tydelig tegn på bruk, som er blitt åpnet. Alle varer som ikke
er
i original innpakning, er skadet eller mangler deler forårsaket av forhold som ikke
ligger på oss. Alle varer som blir returnert mer enn 30 dager etter levering.

3. SEN ELLER MANGLENDE TILBAKEBETALING
Hvis du ikke har mottatt en tilbakebetaling ber vi deg først kontrollere
kontoutskriften
på nytt. Kontakt deretter kredittkortselskapet, dette fordi det kan ta noen dager før
pengene blir bokført på kortet/konto. Kontakt deretter banken. Det går vanligvis
noen
dager før en tilbakebetaling er postert. Hvis du har gjort alt dette og du fremdeles
ikke har mottatt pengene, ber vi deg kontakte oss på: post@tropiskgartneri.no.

4. SALGSVARER
Vi kan dessverre bare refundere varer med ordinær pris. Salgsvarer kan ikke
refunderes.

5. BYTTE
Vi bytter bare varer hvis de er skadet eller har mangler. Hvis du ønsker å bytte en
vare i et nytt eksemplar av samme vare, sender du en e-post til
post@tropiskgartneri.no og sender varen til: Tropisk Gartneri, Brandbu, 2760,
Gjærsjøvegen 2, Norway

6. GAVER
Hvis varen ble merket som en gave ved kjøpe og den er sendt direkte til deg, vil du
motta en gavekreditt for verdien av returen. Straks den returnerte varen er mottatt,
blir gavekortet sendt til deg.

Hvis varen ikke ble verket som gave ved kjøp, eller om giveren fikk varen sendt
direkte til seg selv, refunderer vi giveren og vedkommende vil få informasjon om din
retur.